Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandheelkunde Nellestein? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 020 - 30 34 500.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00 | 17:30 - 19:30
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
zaterdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 15:30
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Liendenhof 99
Amsterdam-Zuidoost 1108HE
Route

Patiëntervaringen

2499 reviews · ⭐ 9.1 gemiddeld

Snel geholpen

Snel geholpen met deskundig advies

goed open gezellig

ik zou zeggen en kroon op jullie werk

Goed

Ben tevreden, tandarts is vriendelijk. Kom zelf hier al bijna me hele leven en ben tevreden.

Goede ervaring

Was optijd. Controle ging goed

Prima

Fijne tandarts

Fijn geholpen, maar vragen over de factuur

Ik ben snel en goed geholpen toen een kies was gebroken. Maar vragen over de factuur worden niet beantwoord. Wel krijg ik verschillende verzoeken om een beoordeling te schrijven. Dat doe ik dan maar bij deze in de hoop antwoord te krijgen op mijn vraag over de factuur.

Vriendelijk en behulpzaam

Flexibel klantgericht en behulpzaam waar mogelijk. Ik had ontzettende kiespijn. Ik liep naar binnen zonder afspraak en ik kon tussen de bedrijven door geholpen worden. De ingeplande afspraken verlopen ook geheel naar tevredenheid.

Geen wachttijd en alles ging prima met goede uitleg

Vond dat alles prima ging.

Prima!

Anna heeft mij onderzocht. Staat niet in het rijtje. Wel vaak andere tandartsen.

Goede informatie

Prettig en respectvol

Vriendelijk en professioneel

Zie boven

Vriendelijk

Oplossingsgericht

Fijn team en zeer deskundig!

Altijd service met een glimlach en een vriendelijk praatje. Ze geven goed advies en werken snel en vakkundig!

Gewoon goed

Ze luisteren naar je

De relaxte sfeer verminderd duidelijk mijn angst

Mijn trauma voor tandartsen is duidelijk minder groot door het altijd veilige gevoel in deze praktijk.

de behandeling was prima. de afspraak maken was zeer verwarrend

de behandeling was zoals altijd prima, uitstekend. er zijn wel zes/acht emails en telefoontjes nodig geweest om de afspraak door te laten gaan.

Communicatief en deskunding

Zeer klantvriendelijk, op tijd en prettig. Open communicatie waarin je als klant mee kunt denken en kijken.

Gewoon zeer goed

Wordt goed geholpen, ik ben een angsthaas maar ze nemen de tijd voor he

TOP

Altijd een goede ervaring

fijne mondhygiëniste

Ik word altijd fijn geholpen.

Goed

Mooi op tijd en legt alles goed uit...ondanks de herrie om ons heen...

goed vakwerk

z,orgvuldig en klantvriendelijk

Prima

Deskundig