Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking komt veel voor en kent verschillende stadia. Op deze pagina leggen we de verschillen uit.

Gezond tandvlees

Gezond tandvlees is roze van kleur en ligt strak om de tanden en kiezen. Bovendien bloedt het tandvlees niet wanneer u eet of uw tanden poetst. Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Het tandvlees is samen met het kaakbot en de vezels het fundament van uw tanden en kiezen. Wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van zijn eigen tanden en kiezen.

Stadium 1: Gingivitis

Gingivitis is het eerste stadium van een lichte tandvleesontsteking en is te herkennen aan rood, slap en gezwollen tandvlees en/of bloedend tandvlees bij het eten en/of poetsen. Daarnaast kunnen een vieze smaak of een slechte adem duiden op gingivitis. Gingivitis veroorzaakt zelden pijnklachten. Om ontstoken tandvlees te genezen, is goed tandenpoetsen en tussen de tanden en kiezen reinigen van belang.

Stadium 2: Parodontitis

Bij parodontitis breidt de tandvleesontsteking zich uit naar de rand van het tandvlees en/of het kaakbot. Het kaakbot kan worden aangetast waardoor tanden en kiezen los gaan zitten of zelfs uitvallen.

Parodontitis gaat niet vanzelf over. Om dit te genezen zal er een paro-protocol moeten worden opgestart. Onze tandarts of mondhygiënist geeft u graag gedetailleerder advies. 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandheelkunde Nellestein? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 020 - 30 34 500.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00 | 17:30 - 19:30
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
zaterdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 15:30
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Liendenhof 99
Amsterdam-Zuidoost 1108HE
Route

Patiëntervaringen

2502 reviews · ⭐ 9.1 gemiddeld

Goed en vriendelijk personeel.

Ik word heel vriendelijk ontvangen door de baliemedewerkers en de tandarts heel kundig geen op en aanmerkingen.

Goede ervaringen

Goed geholpen ondanks mijn angst goed door heen geholpen

Goed

Goede uitleg en behandeling ging ook goed

Snel geholpen

Snel geholpen met deskundig advies

goed open gezellig

ik zou zeggen en kroon op jullie werk

Goed

Ben tevreden, tandarts is vriendelijk. Kom zelf hier al bijna me hele leven en ben tevreden.

Goede ervaring

Was optijd. Controle ging goed

Prima

Fijne tandarts

Fijn geholpen, maar vragen over de factuur

Ik ben snel en goed geholpen toen een kies was gebroken. Maar vragen over de factuur worden niet beantwoord. Wel krijg ik verschillende verzoeken om een beoordeling te schrijven. Dat doe ik dan maar bij deze in de hoop antwoord te krijgen op mijn vraag over de factuur.

Vriendelijk en behulpzaam

Flexibel klantgericht en behulpzaam waar mogelijk. Ik had ontzettende kiespijn. Ik liep naar binnen zonder afspraak en ik kon tussen de bedrijven door geholpen worden. De ingeplande afspraken verlopen ook geheel naar tevredenheid.

Geen wachttijd en alles ging prima met goede uitleg

Vond dat alles prima ging.

Prima!

Anna heeft mij onderzocht. Staat niet in het rijtje. Wel vaak andere tandartsen.

Goede informatie

Prettig en respectvol

Vriendelijk en professioneel

Zie boven

Vriendelijk

Oplossingsgericht

Fijn team en zeer deskundig!

Altijd service met een glimlach en een vriendelijk praatje. Ze geven goed advies en werken snel en vakkundig!

Gewoon goed

Ze luisteren naar je

De relaxte sfeer verminderd duidelijk mijn angst

Mijn trauma voor tandartsen is duidelijk minder groot door het altijd veilige gevoel in deze praktijk.

de behandeling was prima. de afspraak maken was zeer verwarrend

de behandeling was zoals altijd prima, uitstekend. er zijn wel zes/acht emails en telefoontjes nodig geweest om de afspraak door te laten gaan.

Communicatief en deskunding

Zeer klantvriendelijk, op tijd en prettig. Open communicatie waarin je als klant mee kunt denken en kijken.

Gewoon zeer goed

Wordt goed geholpen, ik ben een angsthaas maar ze nemen de tijd voor he

TOP

Altijd een goede ervaring

fijne mondhygiëniste

Ik word altijd fijn geholpen.